Har du förändrats eller har jag förändrat dig?

2013-03-06
Man ska inte tycka så synd om mig själv hela tiden, visst ibland får man det, men att livet är jobbigt ibland är ju ingen överaskning precis...
 
Seriöst så har jag ingen aning om någonting egentligen! "vad vill du själv?" är en fråga jag ofta får men svara aldrig riktigt ärligt för mig själv...
 
Vad vill jag? - Jag har ingen aning, eller jo, fast nej... jag vill inte det här men samtidigt vet jag inte vad jag vill... bara inte det här.
Men vad är egentligen så fel med det här? Vad är det här, som jag alltid nämner..?
 
Vad är jag redo att göra åt saken? Jag kan ju inte bara glida runt på ett bananskal och tro att allt löser sig, och att alla andra ska göra allt.
Men om jag nu ska göra något åt saken, vad är jag redo att göra? Om det är så viktigt så borde jag kunna ge allt, men det vill jag inte. För då kanske jag... ger upp mig själv för mycket.
Jag är nog rädd att stå där ensam på slutet, med alla tusen bitar av mig själv utspridda på den kalla asfalten.
 
Varför är det jag som ska vara den som ger upp varje gång? Jag som ska säga förlåt? Jag är trött på det nu, och det är väll därför jag inte orkar den här gången... Jag bara gå och väntar på att det är någon annan som ska ge upp något för en gång skull, att det är jag som ska förlåta.
Varför känner jag så? jag känner mig alltid som den svaga,  den som inte är värd.
 
Känns som att jag går på en balansgång: "jag är bra - jag är vädelös", "jag vill det här - jag vill inte det här", "du gör mig glad - du gör mig ledsen".
 
Har du förändrats eller har jag förändrat dig? - ärligt, så verkar det som alternativ två.
 
"Man kan inte älska någon annan förns man älskar sig själv."
 
 

Kommentarer
Ellinor säger:

Hur gör man för att prata med dig?

Svar: Har du ett frida-konto går det bra där, eller mail annars.. :)
exil.blogg.se

2013-07-16 | 21:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback