ni två

 
 
"Ni kommer ju gifta er och bli 90+ tillsammans"

Wait. Stop. Stanna. Halt som polisen sa. Stoppa in tummen i munnen och lyssna för två sekunder, låt jorden snurra i rätt takt istället för baklänges.
   Jag är 16 år och har hela livet framför mig. Min pojkvän får vara en del av den, om vi båda vill. Det är inte upp till andra att förutspå vår framtid och jag tänker absolut inte låta dem göra det. Vi kanske håller ihop i två dagar till, kanske två år. Men jag tänker inte bestämma mig för att "vi ska" för det är då man får ansvarskänslor och prestationsångest som leder till humörsvägningar och personlighetsförändringar, och tillslut står man där ensam och singel på grund av att man "ville för mycket".

   Carpe diem kan inte vara ett bättre citat, för varje dag inbringar något nytt.
 
Det var allt för mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback