relationer och velande

Det va så mörkt
den kvällen jag gick hem
jag hade hoppats på något, hoppats på något

Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt

Håkan Hellström ~ Nu kan du få mig så lätt
 
"Man är alltid två i ett förhållande".
   Vi tjejer verkar ofta känna att vi måste ta hela relationens ansvar på våra axlar, vi håller det tätt tätt intill hjärtat och det betyder något enormt för oss att allt går enligt våra planer och dessutom så smärtfritt som möjligt. Killarna förväntas svara upp mot våra förväntningar, annars går jorden under. På riktigt.

   Jag har själv tagit det här ansvaret men har insett hur mycket det faktiskt skadar oss. Det brer på vår stolthet och om relationen börjar vackla, eller går åt fel håll, så är det helt enkelt vi tjejer som tar på oss hela skulden. Vi vill för mycket. Det är ofta inte killarna som förstör oss, utan vi själva.
   Jag vet precis hur det känns att drömma sig bort och dagdrömma om nästa gång man ses, eller ens första kyss, eller hur han ska svara på det långa, gulliga smset man skickade. Det blir ofta inte så.

   Det är dags att vi tar ett steg tillbaka och låter det ta tid att hitta balansen i en relation. Som jag försöker intala mina vänner, "Man är alltid två i ett förhållande", och ett förhållande där den ena parten alltid tar ansvar och håller relationen flytande, håller inte länge. Det är inget att sträva efter.
   SANNINGEN ÄR: om du som tjej hela tiden tar steget till att börja prata och så vidare, kommer killen slappna av. Ofta känner de att de slipper att göra något, du sköter varje nytt steg framåt. Det är ju inte det du vill, eller hur?

   Vill ni förälskade tjejer bli lyckligare? Sluta ta så mycket ansvar.
 
 

Kommentarer
madelein - sexbarnsmamma säger:

Läste din kommentar hos bella, jag hade panikångest i många år men har inte haft en attack på fem år. Jag tror att det löser sig av sig självt när alla bitar i livet faller på plats.

2013-07-11 | 21:15:50
Bloggadress: http://madelein.se
madelein - sexbarnsmamma säger:

Ja, jag tror att det kan vara så att det är som värst när man är ung, man är känslig överlag och mer påverkansbar. Håller tummarna för dig!

2013-07-11 | 21:29:17
Bloggadress: http://madelein.se
Linda säger:

Svar: Ja, visst är den! :) Åh, dem låtarna är verkligen jättebra! Jag tycker om alla de låtarna du skrev och Am i wrong av Envy och Wake me up av Avicii tycker jag också är superbra! :)

2013-07-11 | 22:55:46
Bloggadress: http://lindajohansson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback