tryggheten.

Hp LyrikzAtt söka efter i en relation, för mig och många andra är det trygghet.
Trygghet är en såndär knepig sak att söka efter, det kan komma direkt eller växa med tiden.
Vissa kan hitta tryggheten hos sig själv, det avundas jag lite.
Men vissa som har hittat tryggheten i sig själv - de finner inte tryggheten hos andra, det avundas jag inte.
Att kunna lägga praktiskt taget hela sitt liv i någon annans händer och förlita sig på den personen, det kan vara svårt. Men jag finner det rätt befriande och tryggt, att veta att någon finns där för en och älskar en.
Att inte kunna släppa greppet om sig själv och känna tryggheten med någon annan, kärlek som vänner, det är inte nyttigt i livet.
 
Jag tror det är bättre att våga ge någon annan sitt hjärta och låta det förstöras, för att du sen ska kunna plocka upp dig själv och bli starkare. Än att aldrig låta någon komma innanför dina murar, för varesig du tycker det eller inte så kan det bli rätt ensamt bakom dem...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Daniela säger:

Hej!
Superfin annorlunda blogg. Väldigt klokt skrivet jag älskar det. Skulle själv vilja vara med i er blogg och skriva tänkbara saker :) Ni är grymma verkligen :)
Älskar detta. Lite som när jag skriver poesi men ni skriver mera en text. Fint :)

2013-07-08 | 21:43:11
Bloggadress: http://www.aleinad.blogg.se
Mallan säger:

Att finna trygghet i sig själv är nog en av de svårast saker du kan göra, iaf om man lider av en psykisk sjukdom. Men det går om man har vilja och mod, och jag tror att i längden är det värt slitet man utsätts för. Har du provat det själv?

Sv; Tack fina du, det värmer!
Kram

2013-07-10 | 16:15:52
Bloggadress: http://mallanolsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback