väntetiden var lång.

Liknelser och metaforer, det gillar jag!
Som vanligt så har min hjärna slösat tid på att få till ännu en.
Bord - Förhållanden
 
Är det bara jag som inte funnit ett ord för när man inte är ihop, inte "på G" och inte inte ihop? (Eller finns det nått sånt ord?)
Man är inte singel, men man är liksom upptagen, men ändå inte? Man är ofrivilligt (eller frivilligt) fri.
Man är reserverad!    
Eller är det bara jag som ser det så? Som ett reserverat bord, det är ditt och du får komma på ditt besök, men samtidigt kan du  ringa och avboka det om du helt plötsligt inte vill äta där after all.
Nu tror ni att jag är knäpp och svamlar, men icke.
 
Jag är ett resarverat bort, redo att ätas vid och rädd att avbokas, jag vet inte riktigt vad som kommer hända för att det är upp till den som reserverat mig. På samma sätt som jag i min tur har ett reserverat bord jag bestämmer över.(Jag fick vänta länge på att få mitt jävla bord reserverat minsann!)
Singel = ledigt bord.
Upptagen = bord där folk redan äter.
Reserverat = ett ledigt bord som förväntas bli upptagen inom snar framtid. ;)
Okej min liknelse har lite loopholes, jag kan ju inte vara ett bord och samtidigt vara någon som ska äta vid ett bokade bord... men ändå!
Och misstolka inte äta, eller gör det om ni vill (det är ett fritt land!)
 
Jag är nöjd med dagens uppenbarelse. Jag är inte singel, inte upptagen, utan jag är ett reserverat bord.
 
Här har ni nått att misstolka: det finns även drive-in's där man på en snabb visit kan äta lite... hääh!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback